brotherandsisteraroundtheworld.reismee.nl

Dag 5: Bedugul - Ubud - Sayan

We verlaten Bedugul en rijden naar Ubud, hier is het heel druk en toeristischoveral waar je kijkt zijn winkeltjes. We parkeren onze Bumbel Bee en kijken in de Lonely Planet of we een hotelletje buiten de drukte en met een mooi uitzicht kunnen vinden. Het is zoeken en verwalen over wegen met kuilen en wegen met kraters zomaar midden in de weg. EEn soort van perongeluk rijden we langs een hotel dat we in de gids zagen staan en besluiten daar te kijken. Een goude greep, Sayan Terraces blijkt een prachtig uitzicht te hebben op een rijstveldje, jungle geebied en een riviertje. Het heeft ook weer een fijn infinty pool(tje) en hoewel de kamer vrij basic is kunnen we ook hier prima uit de voeten. We komen er drie Nederlanders tegen die ons vertellen over een mooie route met aan het einde prachtige rijstvelden. Dat moeten we hebben dus na even afkoelen in het zwembad gaan we terug naar Ubud. Daar bgint onze looptocht naast een grote tempel waar net een trouwerij plaatsvindt. Het ad begint met een trap en gaat vervolgens over in vierkante stenen tegels die zich glooiend door het landschap een weg omhoog banen.Aan beide kanten zijn prachtige jungle landschappen te zien. Dan gaat het pad over in steengruis en lopen tussen wat huisjes door. Langs papaya bomen komen we uiteindelijk bij een prachtig groen rijstveld. Er is een restaurantje naast waar we even gaan zitten om een jonge cocosnoot te drinken en met wat vers fruit te genieten van het uitzicht. De velden zijn fel groen en midden in 1 van de terrassen staat een oud vrouwtje in een rood jasje hard te werken. Het geeft een mooi beeld. Als we verder de berg op lopen komen we bij een paar geel gekleurde rijstvelden. Deze zijn al verder gerijpt en hebben al rijst in de stengels. We lopen van boven dwars door d rijsvelden terug naar beneden, af en toe wachtend voor een hardloper die bergopwaards wil. Er is blijkbaar een hartloopwedstrijd aan de gang. Knap hoor met die hitte, wij zweten ons al de rambam en we rennen nog niet eens. Vaanwege de tijd lopen we terug naar de Jeep. We eten op het terras met uitzicht, maar tegen de tijd dat we het eten krijgen is niet meer e zien wat het is. Het smaakt daarom niet minder. Na het eten gaan we even skypen met Rens en Syro die van alles vertellen en lekker gekke bekken trekken. We laten ze nog even de gekko's op de veranda zien en sluiten dan af.

Dag 4: Singaraja - Aling Aling - Bratan - Bedugul

Heerlijk wakker worden op ons matrasje op de grond en ontbijten met 'gewoon Nederlands' brood met pindakaas en hagelslag! Met dank aan een Esmee, Lauretta en Anna-Christiena. Met zijn viertjes in onze Bumbel Bee gaan we op weg naar de Aling Aling waterfall. We rijden over een smalle heuvelweg die speciaal gemaakt lijkt voor onze Bumbel Bee, breeder is de weg niet. Hoe verder we landinwaards rijden hoe mooier het wordt, de bomen worden groener en de bloemen kleurrijker. Het pad naar de waterval begint met een smal strookje zand door het gras, langs een rijstveldje een paar stenen treden op en dan begint een lange trap langs de rotswand naar beneden. Door stukjes modder, afdalend via ongelijke afbrokkende treden af en toe de bladeren aan de kant duwend om er langs te komen, maar dan is ze daar...de prachtige Aling Aling waterval omgeven dor groen en badend n het zonlicht. Een stukje paradijs op aarde en helemaal voor ons alleen! Klimmend en klauterend over een paar grote rotsblokken komen we bij het water, het is heerlijk verfrissend. En we genieten er echt even van. Wat later banen we ons een weg door de planten overal om ons heen vliegen libelles en prachtige vlinders. We zoeken een weg onder de bananenbomen door en komen bij heel rustig stukje van de rivier. Over een bruggetje gemaakt van bamboestammen en bamboeblad lopen we naar een rotspartij in het midden van de rivier. Hier gaan we rustig alles op ons laten inwerken, met uitzicht op een kleinere waterval zwemmen en zonnen we daar een uurtje. Als we even later bezoek krijgen van een groepje Engelse jongeren die van de rotsen willen springen en van de waterval willen glijden kijken we van een afstandje toe en besluiten dan te beginnen aan onze toch terug naar boven, waar onze Bee vastgezet blijkt te zijn door wat andere auto's. Na een kwartiertje wachten had de vrolijk lachende Balinees zijn auto verplaatst en konden wij weer op weg naar het studentenhuisje. Daar hebben we met Esmee en Lauretta een Nasi / Mie uit het vuistje gegeten en hebben we afscheid genomen van de meiden. We gaan de bergen in! Op weg richting het Bratanmeer. John is helemaal lyrisch, wat een fantastische weg heeft hij wel tien keer geroepen! Een bochtige kronkel weg stijl de berg op en hoe hoger we komen hoe kouder het wordt. We stoppen even om van het uitzicht te genieten en wat banaantjes aan een groep grijze apen te geven. Langs het Buyan meer rijden we een zijstraatje in waar we op een aardbeiplantage stuiten en een prachtig klein tempeltje (die overigends overal staan in dit land) We rijden door naar het Bratan meer waar we nog even de tijd nemen om de Pura Ulan Danu te bekijken. Een tempel op een schiereilandje in het meer omgeven door prachtige planten wat mooie plaatjes opleverd. Maar het wordt al later, de zon gaat al bijna onder n we moeten nog een slaapplekje vinden. Gelukkig hebben we de Lonely planet gids en rijden we net voor zonsondergang de parkeerplaats van Strawberry Hill op. Er is nog plek dus we liggen nu in onze eigen kleine cottage te luisteren naar het geluid van kikkers en krekels uit de tuin.

Dag 2: Denpassar - Tanah Lot - Mimpi Resort

Dag 2 Denpasar - Tanah Lot - Mimpi Resort De Jeep staat precies om acht uur klaar, heerlijk dat ze hier ook op tijd zijn! Onze reis begint met verdwalen in Denpasar en dan geheel onverwacht de goede weg weer vinden. De Tanah Lot tempel is onze eerst stop. Het is vloed aan het worden dus we kunnen niet naar de tempel lopen. We kunnen er nog wel wat mooie foto's maken en heerlijk eten met uitzicht op de tempel en de zee. Dan gaat onze reis verder over een lange kustweg. In Gillmanuk rijden we bijna de boot naar Java op. Sterker nog tegen de richting in blokkeren we het verkeer dat de boot af wil. Maar dat is ook niet zo heel erg gek, waar ze hier overal links rijden komen ze nu ineens rechts aangereden. Een vriendelijk security guard wijst ons erop dat we een afslagje hebben gemist. Ja, dat dachten we inmiddels al. Maar geen nood de 'Bumbel Bee' (bijnaam van onze knal gele Jeep) kan ook achteruit! Straatnaamborden kennen ze hier niet, wegbewijzering is minimaal en al het er is dan moet je ook bij het bord direct afslaan. Eenmaal weer op de goede weg vinden we het fantastische Mimpi Resort, waar we wederom een klein aflagje missen en met de Jeep bijna in een gloednieuwe tempel in rijden. Maar wat een Resort!!!! Hier willen we eigenlijk niet meer weg! Een eigen huisje met tuin, hot tub, buiten douche en op de koop toe een beach restaurant en super fantastische infinty pool met uitzicht op de mangrove en een prachtig meer met in de verte een paar hoge bergen! (Zie foto Invinity pool!!)

arrival

Dag 1 van de reis na een goede vlucht via Kuala Lumpur naar Denpasar zijn we eindelijk te plak! En hoe? John heeft thuis nog even opgezocht waar het hotel ligt en dat is zo dicht bij het vliegveld dat we er lopend wel heen kunnen. Met zijn screenshot kaartje bij de hand lopen we in een keer naar de plaats van bestemming. Maar je voelt hem al aankomen dit was niet het juiste hotel! De naam van beide hotels beginnen hetzelfde de verwarring is dus begrijpelijk maar nu moeten we wel naar de andere kant van de stad. En dat terwijl we onszelf al helemaal zagen liggen in het super luxe zwembad! Maar geen nood de taxichauffeur brengt ons naar het goede hotel eveneens met heerlijk zwembad in om af te koelen. John rekend af....200,000 rupiha heeft u terug van 50,000? Ehhh....het zal wel het nachtje doorhalen zijn! Met een ommetje door de buurt ziet Anneke al bijna een een stoeprandje over het hoofd, maar vrees niet we zijn de dag zonder kleerscheuren doorgekomen. Denpasar is verder behoorlijk druk en is net een kleine Bangkok. Het stikt hier van de scooters en ze weten hier donders goed waar hun claxon zit! Morgen komt de jeep en gaan we gauw deze drukte uit opzoek naar de mooie natuur van Bali.

Voorbereidingen.....

Deze week gezellig met mijn aardappelen en sinaasappelen op pad geweest! Een Backpack gevuld met kilo's etenswaren en wat af te leveren pakketjes en lopen maar! De beste manier om het sleutelbeen maar vooral de spieren eromheen te laten wennen aan de zware rugzak. Ik voel me toerist in mijn eigen woonplaats. Maar best een leuke belevenis om zo rond te lopen, je kijkt met andere ogen naar de omgeving waar de blaadjes van de bomen vallen, de kastanjes bijna op je hoofd belanden en de mensen je ineens allemaal vriendelijk groeten. Het nazomerse weer is ook een heerlijke luxebij deze voorbereidingen.

Met John nog op oefening mag ik me ook heerlijk uitleven opalle benodigde spullen, nog even een backpack voor broerlief regelen -die ook past voor mannen langer dan 1,90-waterdichte zakjes mee is ook wel handigen gelukkig denken andere mensen ook mee en kom ik er achter dat je een internationaal rijbewijs nodig hebtom buiten Europa te mogen autorijden. Nuttig om te weten voor je vertrek!

Voor John zich voor vijf weken in zijn militair pak hees hebben we onze route al een beetje op papier gezet. Variërend vanplekken die we absoluut willen zientot de plekken waar we nog best aan toe komen. We hebben een globale route op papier maar eigenlijk zien we het wel als we daar zijn. Hoofdpunten van de reis zijn Balai Taman National - hopelijk krijg ik onze Tarzan weer mee uit de Jungle ;) - Ubud met de rijstvelden en watervallen en natuurlijk gaan we de Gunug Angung beklimmen! En vlak voor we weer huiswaarts keren gaan we nog even genieten bij het blauwe koraal tussen Gili Meno en Gili Air. Waarbij we al onze nieuwe avonturen nog eens overdenken op het parelwitte strand met uitzicht over de Indische Oceaan.

Broter and sister op avontuur!

Hallo en welkom opons reislog!

Brother and sister gaan op avontuur in Bali, Gili en Lombok.Dat mag je niet missen! Om op de hoogte te blijven van onze gekke, grappige, idiote, maar ongetwijfeld ook fantastische en prachtige belevenissen kun je hier regelmatignieuwe verhalen en foto's vinden.

We proberen ookde kaart up to date te houden zodat jullie kunnen zien waar we zitten en waar we zijn geweest. Inhet profielvind je alle info over ons, maar dat zal wel weinig nieuws bevatten.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen als weeen nieuw verhaal offoto's plaatsen? Meld je dan aan voorde mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Reacties plaatsen kan natuurlijk altijd!

Leuk dat je metons meereist!