brotherandsisteraroundtheworld.reismee.nl

Dag 9: Padang Bai - sideman

Gisteren zijn we met een taxi naar Padang Bai gegaan en hebben daar een kaartje voor de boot naar Gili geregeld. Vandaag willen we nog wat rijstvelden in de Sideman valei bekijken. Dus na ons ontbijt wordt er een taxi annex gids voor ons geregeld die ons de valei gaat laten zien. Hij stopt op een aantal plekken langs de weg waar we foto's kunnen nemen en de rijstvelden in kunnen lopen. Anneke glijd een keer lekker uit, met haar voet vol in de modderige ondergrond. De rijstvelden zijn prachtig maar wij zijn vandaag een beetje moe. We maken foto's kijken in en bij de rijstvelden. Maar verder geloven we het wel even. In sideman zelf kijken we nog in een werkplaats waar sarongs gemaakt worden. Met een houten weef machine en met de hand. De gids legt uit dat ze een week doen over een sarong omdat het vaak te warm is in de werkplaats en dan wordt er niet gewerkt. Het is mooi om te zien hoe het allemaal in z'n werk gaat. Op het naastgelegen terras genieten we nog even van het uitzicht op de rijstvelden en dan laten we onsweer naar huis rijden door de taxichauffeur. Het duurt erg lang voor we terug zijn want er is net een enorme ceremonie afgelopen en iedereen moet op weg naar huis. Vrachtwagens vol mensen en attributen komen langs. EEnmaal terug in Pandang Bai gaan we direct lunchen in een geweldige strandtent. Net nieuw, en heel leuk aangekleed. Het eten verast ons ook, er staat een topkok in de keuken! Na het eten lopen we naar Blue Lagoon Beach, een klimmetje en dan een kleine baai met wit strand waar we heerlijk gaan uitrusten en lekker liggen te niksen! Zwemmen wordt niet wat, helaas de zee is te wild en de rotsen te glad. John gaat nog weel evenop expeditie op de grote rotsen en wordt er helemaal wild van alle beestjes die hij ontdenkt.Het is net een beeldfragment uit 'Expeditie Robinson' hij wordt ook nauwlettend in de gaaten gehouden door een stel meiden die even verderop op het strand zitten. Maar als John in zijn element is moet hij scheiten! Dus gauw terug naar het hotel en daar nog even heerlijk in het zwembad gelachen om geintjes en gekkigheden van vroeger. Daarna heerlijk koud douchen (warm kennen ze hier denk ik niet, we douchen al vier dagen koud) en dan heerlijk eten in hetzelfde strandtentje als vanmiddag. We eten er de lekkerste steak die we ooit hebben gehad en hij kost nog geen zes euro!!!! We maken even een praatje met de eigenaresse een Sloveense. De tent wordt gerund door vier mensen Tsjechen en Slovenen. Wij genieten er heerlijk en John besteld perongeluk anderhalve liter bier! Oeps... hij gaat dan ook bij lange na niet op! Maar we kunnen wel lachen om het foutje. Daarna is het tijd om in te pakken en nog wat te lezen. Morgengaan we naar Gili Meno.

Mam

Mooi beeldend verhaal.... sommige dingen zie ik voor me...

Anneke die uitglijdt... John die op ontdekkingstocht gaat... John die dan ook echt moet.... En natuurlijk '"gewoon" jullie allebei genietend, kletsend en herinneringen ophalend :D

Goeie reis naar Gili Meno en weer genieten :*

Andries

Jeetje John man, natuurlijk kon je dat 'biertje' niet op. Ik kan me nog een 'colaatje' herinneren in de USA, die kon je ook niet op.
Trouwens wel jammer voor die meiden dat je net op dat moment weer to the toilet moest. Daar moet je toch aan werken hoor.

Gé

Geweldige verslagen, zie het helemaal voor mij. Al een crematie mee gemaakt? Het is misschien raar, maar vraag eens bij de plaatselijke VVV, vaak weten ze daar wel wanneer er een crematie in de buurt is. Nog veel plezier.

Nel en Johannes

Wat een geweldige reis, zoveel nieuwe indrukken en prachtige ervaringen. Prachtige fotos.
Geniet nog maar er nog maar ff van.

weia

Geniet er nog maar even van, want hier stormt en regent het, prachtige verhalen!